יום ראשון, 8 במאי 2016

30.1.16 ניווט קל"ב


לפני שבוע וקצת יקיר התקשר אלי ושאל אותי אם ארצה לתכנן מסלולים לניווט בכפר ידידיה (שם אני גר) בט"ו בשבט. כמובן שמיד הסכמתי.

אחרי שתכננתי טיוטה של המסלולים נפגשנו והוא הסביר לי איך להשתמש בתוכנת ה-Ocad כמו שצריך (תוכנה לשרטוט מסלולים ויצירת מפות), נתן לי קצת דגשים לתכנון מסלולים בעתיד ועבר איתי על המסלולים שכבר תכננתי.
השלב הבא היה בדיקה של התכנות בשטח. בגלל אילוצים יצא שאני ואמא שלי (ולאחר מכן אבא) נסענו בשעות החשכה ובדקנו את התחנות (אבל לא את כולן כיוון שאל חלקן הגישה הייתה מוגבלת). כיוון שלא יכולנו לבדוק את כל התחנות בגלל בוץ וחשכה יקיר בדק את חלקן בבוקר של יום המחרת.

ביום שישי אחרי ניווט הספרינט במכון הוולקאני (שהלך טוב אם שאלתם, רצתי בעצימות קלה - בינונית במהלך הניווט וסיימתי במקום הרביעי) הלכנו אני ויקיר להניח את התחנות ואחרי 5 שעות של הליכה ונסיעה ברכב כמעט כל התחנות היו במקום והכל היה מוכן למחר.
קטע נחמד שהיה בזמן הנחת התחנות, אני ויקיר התפצלנו בשביל להניח תחנות באזורים שונים ואני עברתי בהליכה דרך מטע אבוקדו. בגלל שהמטע כבר עבר קטיף, הרשיתי לעצמי לקטוף מעט מהאבוקדו שראיתי וחזרתי הביתה עם שלל גדול ובריא שהקוטפים פספסו…
היום התקיים הניווט עצמו. קמתי בשבע בבוקר להניח עוד 4 תחנות בתוך הישוב שלא הנחנו אתמול והלכתי לנקודת הכינוס (המועדון לחבר של המושב) לעזור בהכנות. בהתחלה הגיעו רק אנשים מהאיגוד (וצריך לציין אותם לטובה, לא כל אחד היה מגיע מהגליל ומעמק יזרעאל בשביל ניווט קצר ומקומי בעמק חפר). אבל אחרי חצי שעה בערך התחיל "טפטוף" של אנשים מהמושב. טפטוף שאחרי זמן לא רב התחזק למבול של אנשים. בסך הכל ע"פ הערכות גסות, הגיעו 200 (!!!) אנשים רק מהמושב. ילדים ומשפחות שהגיעו בשביל לנווט באירוע ט"ו בשבט מיוחד.
היה ניווט ממש מוצלח.

בסיום הניווט יצאנו לאסוף תחנות. אני, יקיר ועוד שני ילדים מהמועדון אספנו את הכל ואפילו הספקנו לאכול גלידה לסיום…

גילוי נאות, בזמן הניווט ועד שעת הגג שבה התחלנו לאוסף תחנות תיפעלו את הכינוס ועמדת הרישום אישה מהמושב וגזבר המועדון ולי לא נותרה כמעט עבודה. יצא שבהרבה מתוך אירוע הניווט שתכננתי למדתי למבחנים בספרות ובמתמטיקה. לפחות היו נושאים מעניינים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה