יום שלישי, 8 במרץ 2016

ריצת ערב שבת 6.11.15

מחר תחרות חשובה - מחזור ליגה שני בעדי ולכן, לפי תוכנית הכושר הייתי צריך לצאת היום לריצה קלה ולא ארוכה. דיברתי עם מאמן הניווט שלי, אלכסיי מרצ'נקו שהציע לי לצאת במקום לריצה רגילה, לניווט. עם כבר לרוץ לפני תחרות ניווט - אז גם לנווט (!).


באמת, יצאתי לניווט ביער אילנות. ניווט קל ורגוע מתחת לזרזיפי גשם. בזמן הניווט החלו להתנגן ביער שירי שבת (כנראה בית הקפה שביער השמיע אותם). לא בעוצמה חזקה מידי, אבל כזו ששמעו גם בקצה הצפוני (בית הקפה נמצא בדרומי)... השילוב של ריצה קלה תוך כדי ניווט מתחת לטפטוף גשם עדין עם מוזיקה שקטה ורגועה (לעומת הקריוקי עם הזמרים המפוקפקים ששמעתי בזמן הריצה בבית יצחק אתמול) וחריקות של RZR וריינג'רים (טוב, בעצם הם טיפה הפריעו - אבל לא יותר מידי…) היה מרגיע ונעים מאוד. חזרתי לאוטו ספוג במים אבל עם הרגשה מצויינת. הכנה טובה לקראת מחר.

תצלומים מתוך היער
(בחלקו הוא יער ובחלקו האחר גן בוטני גדול ומכון גמילה מסמים) 

מחנה אימונים ראשון (מנחשונים לחורשים) - נבחרת 30-31.10.16




מחנה האימונים הראשון של הנבחרת.

המחנה התחיל בתחרות מקומית ביער נחשונים - מסלול בינוני בלי שבילים ובלי קווי מתח. הריצה הייתה בסדר גמור ובסיומה נסענו מנחשונים לתל חדיד לאימון מסדרון מסביב לתל. באימון הגענו למספר מקומות שהיו מוכרים לי מתחרות הליגה שהתקיימה באזור. ההרגשה של לרוץ על מפה בה רואים רק מסדרון צר של פריטים ואז פתאום להיתקל במקום מוכר מתחרות אחרת היא הרגשה מצוינת. אתה מרגיש מחובר מאוד לשטח.
אימון מסדרון בתל חדיד
האימון הלך בצורה טובה ובסופו נסענו לבור מים שליד הישוב גימזו לארוחת צהריים, רחיצה, התרעננות ושתיית קפה בנקודת תצפית ממש יפה שצופה על מודיעין מצד אחד ועל גוש דן מצד שני (ואפשר היה גם לראות ממנה את ירושלים!!!) כמו שאומרים - ביום יפה אפשר לראות את השלג על החרמון (או את הדגים באילת - לבחירת הקורא…).

אחרי הרחיצה בבור הלכנו לאימון על מפת גימזו. האימון אופיין במנסרות שהופיעו רק על חלק מהתחנות ובתחנות רבות ומרחקים קצרים. מכיוון שזינקנו בהפרשים של דקה אחד מהשני "תפסנו" זה את זה ונוצרו מעיין "קבוצות ריצה" בהן נוצרת מיני תחרות בין הרצים. כל אחד מנסה להוביל על פני השניים האחרים ולהגיע לפניהם אל הנקודה הבאה. היה אימון מצוין וכייפי מאוד. ריצה מהירה, תחרותיות ושטח יפה (גם אם מעט קוצני). בסיום האימון - למקלחת ולמשחק כדורסל סוער (ובניהם אוכל, שכחתי לציין…).

אימון על מפת גימזו

כמו שכתבתי - משחק כדורסל סוער בבין שמן
הקורא מתבקש לזהות את הרכז...


בבוקר היום השני קמנו ל"אליפות המרחק הקצר" בחורשים שארגן מועדון השרון. בחימום ההרגשה טובה אבל כבר מורגשת עייפות מאתמול. במוקדמות הניווט הלך טוב למעט 2 טעויות אבל היה קשה לרוץ בשטח המסולע ואילו בגמר ביצעתי 2 טעויות גדולות יחסית. שוב, לחץ והתרגשות עושים את שלהם… בסיום הניווט שיחת נבחרת והביתה. אמנם הניווט היום לא היה טוב מספיק לטעמי אבל חוץ מזה המחנה היה מצוין (גם התנסות באי הצלחה היא חשובה).
אני כבר מחכה למחנה הבא.

חורשים - מסלול הגמר


חורשים - שלב המוקדמות

המחנה, כפי שקראתם היה בדגש ניווט עדין ומדויק. אימון מסדרון ואימון עם הרבה תחנות (שבחלקן אין מנסרה) ומרחקים קצרים בין תחנות.
ניווט עדין הוא חלק גדול מאוד בניווט. אם אפשר "לחלק" את הלג לשניים, ניתן לומר שהחלק הראשון של הלג, הניווט הגס אל אזור התחנה הוא 80% מהלג והניווט העדין אל התחנה מנקודת התקיפה הוא רק 20% מתוכו. אם כי, הניווט הגס לוקח 20% מן המאמץ ואילו הניווט העדין לוקח 80%...
הניווט העדין הוא חלק מרכזי מאוד בניווט, גם מהבחינה המנטאלית וגם מהבחינה המקצועית. מהבחינה הטכנית והמקצועית הוא קובע האם תגיע אל התחנה או רק תהיה קרוב מאוד אליה, אפילו מטרים ספורים ממנה, אך לא תנקב אותה. מהבחינה המנטאלית החלק העדין בניווט קובע את ההבדלים בין ההרגשה של מציאת התחנה בצורה מדויקת, מהירה ויעילה לבין הרגשת ההחמצה והפיספוס של מציאת התחנה מטרים ליד המקום בו עמדת לפני רגע ולא מצאת את התחנה כי לא דייקת בניווט העדין. הרגשה שתשפיע מאוד על הביצועים בלגים הבאים.

לצורך אימון שריר ה"ניווט עדין ומדויק" יש מספר "תרגילים". במחנה האימונים ביצענו 2 מהם. הראשון, אימוני מסדרון. אימון אשר דורשים ריכוז מתמיד, שמירה טובה על כיוונים והפשטת וקריאת מפה. השני, אימון עם הרבה תחנות ומרחקים קצרים. באימון מסוג זה, מגדילים למעשה את החלק של הניווט העדין על פני הניווט הגס וכידוע, הדרך הכי טובה להתאמן על דבר מסוים היא לעשות אותו.

3 - 2 - 1 ליגה!!! 17/10/15

היום התקיימה תחרות הליגה הראשונה לעונה הקרובה (2015 - 2016) בתל חדיד. בימים האחרונים הייתי בהתרגשות רבה ובבוקר התחרות הרגשתי לחוץ במיוחד. יש לי הרבה צפיות מעצמי והתחרות הייתה המבחן הראשון.
לפני הזינוק ביצעתי את החימום הרגיל - ריצה קלה וקצרה עם מתגברות וחימום סטטי, שתיתי כמה כוסות מים ומבחינה פיזית הייתי מוכן לחלוטין. בצד המנטאלי, לעומת זאת, היו קצת יותר בעיות. התרגשתי מאוד והייתי לחוץ.
משפך זינוק - clear, check, start (!!!) ויצאתי לדרך. בסיום הניווט, עם תוצאה טובה אבל פחות מזו שכיוונתי אליה דורגתי במקום השני.
אמנם הניווט לא הלך בצורה חלקה וטובה כמו שציפיתי אבל עלו ממנו נקודות רבות לשיפור ובניווט הליגה הבא איישם אותן.

נ.ב.

בסיום התחרות התקיים טקס חלוקת פרסים (הניווט היה אירוע לזכר הראל מרמלשטיין ז"ל). המקום הראשון קיבל חולצה מנדפת והמקום השני קיבל פנס ראש. אולי כיוונתי למקום השני בכוונה... לא מגיב...


בסוף הניווט נפגשנו, הנבחרת, לשיחה על העונה הקרובה והיכרות עם אביחי מאמן הכושר

נבחרת מכמורת 3/10/15

היום התקיימה תחרות בדגש מרחק בינוני שארגן המועדון במכמורת.
הגענו (המארגנים…) מוקדם אל הכינוס לאחר שאתמול הניחו חברי מועדון אחרים את התחנות במקומן ומיקמנו את הכינוס בנקודה מהיפות באזור (ממש על צוק שצופה אל הים, אל נקודה 100 ואל ספרינט הסיום).
הבעיה עם הנקודה שהיא בהחלט הייתה יפה מאוד אבל רק בתנאי שהסתכלת רחוק… האזור הקרוב היה מלוכלך מאוד (למרות שבעלי החניון הקרוב לוקחים מספיק כסף בכניסה אליו) ונאלצנו לנקות אותו זמן רב יחסית.
התחרות עצמה הייתה טובה. שטח כייפי ומעט מאוד טעויות, מסלול טריקי ופרפר עם הרבה כנפיים. 
עם זאת, החלק העיקרי מבחינתי בתחרות התרחש דווקא לאחר סיום הריצה עצמה...


בסוף הריצה בזמן הסדרת הנשימה ניגש אלי איתי מנור והציג עצמו - מאמן נבחרת הנוער. הוא שאל אם ארצה להיות חלק מהנבחרת. לא חשבתי יותר מידי… ההרגשה מצוינת!
לאחר מכן ירדתי עם שאר חברי הנבחרת לים ושם איתי עשה לנו שיחת פתיחת שנה. קצת הודעות, ציפיות, דרישות, מחיאות כפיים למצטרפים (עיין ערך – אני) וכו'.


יאללה נבחרת!