יום ראשון, 29 במאי 2016

איחור, השלכה ומסקנה 6.5

אתמול בבוקר, כחלק ממחנה האימונים החודשי של המועדון, נסענו להתחרות ניווט בנופית. כשהגענו, גילינו שהזינוק הסתיים לפני עשרים דקות, השעה עכשיו 10:20 והוא נסגר ב-10:00. לאחר שיחה עם אחד המארגנים הוא נתן לנו מפות ואמר שאין בעיה שנרוץ, אבל שנדע שמשעת הגג יתחילו לאסוף תחנות כך שיכול להיות שלא נמצא אותן. חוץ מזה, הוא אמר שמכיוון שהגענו אחרי סגירת הזינוק, לא ימדד לנו זמן ולא נהיה חלק מהתחרות.
הניווט עצמו היה טוב, די פשוט ניווטית אבל קשה פיזית, עליות וירידות תלולות בשילוב טמפ' גבוהות וקוצים זה בהחלט שילוב מנצח… בסופו של דבר, לאחר שחזרתי לשטח הכינוס הצלבתי את הזמן שמדדתי בשעון לתוצאות של הקטגוריה שלי, וגיליתי שאני במקום הראשון, כלומר, אם הייתי מגיע בזמן לזינוק הייתי ראשון.

מסקנה להמשך: חשוב לבדוק את זמני התחרות ולהגיע בזמן...

אימון עליה ביער הקדושים 30.4

בסיום מחנה האימונים בצ'כיה עצרנו ועשינו "חושבים" בנושא השאלה "מה חסר בהכנה לאליפות אירופה" בסיום המחשבה הראשונית עלתה בין השאר סוגיית העליות. הריצה בצ'כיה הייתה מלאה טיפוסים ארוכים ולפי המפה שפירסמו מארגני ה-EYOC, גם בתחרות שם יהיו לא מעט. בריצות בצ'כיה הרגשתי קושי להתמקד בניווט בזמן ריצה בעליות בשטח והחלטנו שכדי לשפר זאת צריך לשפר בכלל את ההתמודדות מול ריצה בעליות ארוכות בשטח. לשם כך נסענו אני ויקיר ליער הקדושים בסיום הניווט בבארות אמאוס (אם רציתם לדעת, הניווט היה טוב אבל הרגשתי שהגוף עדיין לא חזר למלוא כוחו אחריי החזרה מצ'כיה). לאחר חימום קצר התחלנו לטפס. רצנו באחד הסינגלים באזור והוא הוביל אותנו מתחילת הוואדי ועד לישוב בית מאיר שבראש ההר, הריצה הלוך וחזור, מלמטה ועד למעלה ושוב למטה לקחה לנו מעל שעה. היה כיף וקשה!

מחנה אימונים בצ'כיה 18-25.4

חופשת פסח, מחנה אימונים שמארגן עודד ורבין בפולין המתבסס על התחרות הראשונה בסבב הגביע העולמי יוצאת לדרך. חופשת פסח, מחנה אימונים שמארגנים חלק מחברי נבחרת הנוער עם מאמן הנבחרת וולפגאנג פוטש יוצאת לדרך באוסטריה. חופשת פסח, מה? לא נטוס לאיזה מחנה אימונים בצ'כיה?
אז יצאנו למחנה אימונים בצ'כיה.
תוצאת תמונה עבור צכיה
יקיר, אני, גלעד ואלעד (שני נווטים נוספים מהמועדון) יצאנו יחד למחנה אימונים בצ'כיה (כהכנה לאליפות אירופה לנוער) שאורגן ע"י ברקו ובנו תומאס והתקיים בשטחי האימונים של אליפות אירופה לבוגרים (יסניק, צ'כיה) 2016.

יצאנו בצהרי יום שני ה-18 לחודש. לנמל התעופה לטיסה לצ'כיה. שם, לאחר לילה במלון בנמל התעופה שכרנו רכב (שמו ברנרד, אם אתם רוצים לדעת) ונסענו נסיעה מפרכת של 6 שעות +/-. הנסיעה הייתה אמורה להמשך 3 שעות, אבל טעויות בניווט בדרך וכביש שלם שנסגר בלי התראה לצורכי תיקונים וגרר עיקוף של רכס הרים שלם גררו הכפלה של הזמן... בסיום הנסיעה הגענו לבית הארחה בו גרנו במחצית הראשונה של המחנה, בית הארחה באמצע שום מקום על פסגת הר בין יערות מדהימים וליד כפר ששמו Rejviz בו יש רחוב אחד בלבד.

ימי המחנה היו רצופים באימונים ביערות הקרובים כמו גם הרחוקים. בכל יום ניווטנו על מפות שונות ורצנו מסלולים ואימונים שונים. בבוקר אימון אחד ובצהריים אימון נוסף, המינימום היה אימון אחד ביום (ביום שלפני התחרות עליה אכתוב בהמשך התקיים אימון אחד בלבד כדי לנוח מעט לפני המאמץ הגבוה של התחרות) והשיא היה שלושה. התאמנו על מפות קרובות לבית ההארחה, 3 מפות שונות שכולן חלק ממפת - על בשם "בית קברות רוסי", מפה בפולין שבזמן הריצה עליה שרר קור כלבים מטורף ורעדתי כמו נווט מבורבר בשליחים באליפות עולם, ואפילו על החלק הדרומי של מפת מחנה סילבה! (אליו אפילו המסלולים של קטגוריות 14 ו-16 בהן השתתפתי כשהייתי במחנה לא הגיעו). כמובן שהתאמנו על עוד מספר לא מבוטל של מפות במספר לא קטן של שטחים… אם אנחנו כבר בצ'כיה, צריך לנצל את השטחים המטורפים כמה שיותר, לא?!

כמו שכתבתי, ביום הרביעי התאמנו אימון אחד בלבד, אימון מרחק ארוך על החלק הדרומי של מפת מחנה סילבה (אם רציתם לדעת ולא העזתם לשאול). הסיבה לכך הייתה שבצהריים של אותו היום (האימון היה אימון בוקר) נסענו לעיר השנייה בגודלה בצ'כיה, ברנו (Brno, לא, זו לא טעות, אין e בין ה-B ל-r, כך שההיגוי, לפחות לנו הישראלים, היה די מוזר…). בברנו השתתפנו בתחרות גדולה שהתקיימה באזור.
בבוקר שלמחרת קמנו, התלבשנו במיטב בגדינו (כמה שיותר חם יותר טוב) ונסענו לשטח התחרות.

יש לציין בנקודה זו, שהארגון היה למופת. שטחי חנייה נרחבים ומסודרים עם מספר מכוונים, שטח כינוס נרחב ונקי לחלוטין (!), אוהלים גדולים לכל מועדון, ספרינט סיום ארוך ומושקע, כרוז שצועק בצ'כית, סדרנים, אוהלים עם עסקים שהגיעו למכור ציוד ואוכל, והכי חשוב (חוץ מהכבאית שחנתה צמוד לכינוס), מעל 10 שירותים (!) רובם המוחלט נקי (!!) ולידם ערימה של מלא גלילי נייר טואלט, כך שאף פעם לא היה חסר בפנים נייר (!!!). יש לנו בהחלט מה ללמוד מהצ'כים בנוגע לארגון תחרויות ואירועים, וזה עוד בלי להזכיר את השטח המיוחד ומזג האוויר הקר…

בקיצור, זינקנו לתחרות, כל אחד בתורו. המסלול היה בסגנון מרחק ארוך - מפה בקנ"מ 1:15,000, מסלול באורך 6 ק"מ. שהיה יחסית פשוט מבחינה ניווטית (עם דגש על "יחסית") אבל ההתרגשות והאווירה הלא רגילה עשו את שלהם וטעיתי מספר רב של טעויות, למרות שבסופו של דבר סיימתי במקום ה-13 הכללי. בהחלט לא ניווטתי כמו שאני יודע ויכול. אם זאת, היום הראשון של התחרות בהחלט היה חוויה חשובה ומלמדת. אין אפשרות לנצח בלי להפסיד מידי פעם וכשלא מנצחים, לומדים (ואומרים קלישאות, זה עוזר למצב הרוח :) )
חזרנו לעיר ברנו, ארוחת ליל סדר מפוארת, מקלחת ולמיטה, מחר שליחים.

יומה השני של התחרות, כפי שציינתי היה ניווט שליחים. אני יצאתי בלג השלישי והמסכם וזינקתי ב"זינוק הנבוכים" כיוון ששני הנווטים שהיו איתי בשלישיה התעכבו זמן רב מידי בשטח והשני לא הגיע אל הסיום בזמן. כיוון שזינקתי בזינוק הזה, ידעתי שכבר לא ננצח היום, הרי יש לנווטים האחרים פער של מעל 15 דקות לפני. הידיעה הזו, שהיום כבר לא ננצח, גרמה לי להפסיק להרגיש לחוץ. כבר אין לי מה להפסיד. הניווט הזה, למרות שהיה קשה יותר מהניווט של אתמול, גם ניווטית וגם פיזית ( המרחק היה זהה) הלך לי הרבה יותר טוב. יחסית מעט טעויות, ריצה במהירות טובה ובעיקר הנאה גדולה מהניווט האחרון במחנה האימונים הנוכחי.

הזינוק ההמוני (H18) - גלעד זינק ראשון

בסיום התחרות ולאחר שפגשתי במקרה באזור הכינוס מספר חברים ממחנה סילבה נסענו חזרה לפראג שם לנו בלילה האחרון בצ'כיה באחד החדרים בקולג' העירוני. בערב נסענו לעיר העתיקה של פראג שם טיילנו ב"אזורי התיירים", הרובע היהודי, השעון האסטרונומי וכו' בנוסף, שמענו מיקיר את הסיפור על הגולם מפראג ליד בית הכנסת העתיק ביותר באירופה שעדיין פעיל, אלטנוישול.

לאגדה על הגולם ישנן מספר (די עצום בסך הכל) של גירסאות. היא מספרת, אם אומר זאת בלי לפרט יותר מידי, על הגולם, שהוא יצור בלי מחשבה העשוי מחימר/בוץ אותו יצר המהר"ל מפראג על גדות נהר הולטאבה שחוצה את העיר ומספר מחבריו/עוזריו על מנת למנוע את קיומן של עלילות דם ובכך להגן על היהודים בפארג. אחד מסיפוריו הרבים של הגולם הוא שבערב פסח הופצו בעיר עלילות דם שאמרו כי היהודים משתמשים בדם של ילדים נוצרים על מנת להכין מצות. באותו היום הגיע אדם נוצרי לפתח הרובע היהודי והניח שם חזיר שחוט אשר בתוכו היו שני ילדים נוצרים מתים. הגולם ראה אותו, תפס אותו והסגירו למשטרה המקומית שם חקרו אותו. האיש הודה בהרג הילדים ובניסיון ליצור עלילת דם. דבר תפיסתו והודאתו הופצו בעיר וכך הוכיחו היהודים כי עלילות הדם שיקריות. עוד מספר הסיפור שכאשר רצה המהר"ל להוציא את רוח החיים מתוך הגולם הוא מחק ממצחו את האות א'. על מצחו של הגולם הייתה רשומה המילה "אמת", וכאשר נמחקה האות א' - נותרה רק המילה "מת".

בית הכנסת אלטנוישול
כיכר השעון בפארג
בבוקר היום שלמחרת, טסנו לארץ.

לסיכום, היה מחנה אימונים מעולה. מפות מצוינות ומדויקות, תכנון מסלולים טוב ותחנות שהיו ממוקמות במדויק (חוץ מאחת, שלפי העדויות בשטח נרמסה ע"י טרקטור שפינה גזעי עצים באזור).
תודה רבה יקיר על התכנון, ההדרכה והליווי במחנה!

הדבר הבא: מחנה אימונים בפולין בעוד חודשיים, כחלק מההכנה ל-EYOC (כשלושה שבועות לפני ה-EYOC).

8-9.4.16 מחנה ספרינט - מועדון

החודש מחנה האימונים המועדוני היה בדגש ניווטי ספרינט. נפגשנו בבוקר לאימון בפארק החורשות ושכונת המשתלה ובצהריים הלכנו לאימון בגן אדית וולפסון והשכונה הסמוכה. שני האימונים היו קצרים ועצימים ויצאנו בהפרשים של חצי דקה בערך אחד מהשני.

בבוקר יום שבת יצאנו לשני אימונים קצרים, הראשון בנמל ת"א והשני ביפו העתיקה. בנמל ת"א האימון היה אימון של ניווט שליחים בזוגות. אני יצאתי ראשון בזינוק ההמוני ולמעט טעויות קטנות רצתי מהר ובטוח. אני ויבגני סירוטוב (אחד מהנווטים במועדון) סיימנו ראשונים (אני הגעתי שנייה לפניו…) ובני הזוג שלנו יצאו בהפרש של מעל דקה משאר הזוגות. בסופו של דבר סיים בן הזוג שלי שני. באימון ביפו העתיקה סיימתי שני אחרי אלכסיי למרות שהרגשתי שהריצה כבר קשה לי ושקשה לי להאיץ ולהגביר את הקצב (כנראה שזו התחושה אחרי יומיים של אימוני ספרינט ועוד אימון אינטרוואלים קשה לאללה יום לפני…).

היה מעולה, תודה רבה לאלכסיי (שגם תכנן את המסלולים והאימונים וגם התארחנו בלילה בביתו). אני מת על ניווטי ספרינט!

4.4.16 מירוץ רג"ב

מתחילת השנה השתתפתי בפרויקט ריצה בית ספרי. מטרת הפרוייקט הייתה ללמד אותנו, התלמידים, על עצמינו, על משמעת עצמית, ביטחון עצמי וכו' דרך ריצה ולבסוף להתחרות ככיתה במירוץ לשלושה קילומטרים.
אז… היום היה המירוץ.

נסענו בבוקר למכון ווינגיט לשמוע הרצאה מפי האצן העיוור בז'ה נבבה שמייצג את ישראל בריצת מרתון באולימפיאדת הנכים (מקום חמישי באולימפיאדת בייג'ינג). הוא סיפר כי עד גיל מאוחר בכלל לא סיפרו לו שהוא עיוור כיוון שאימו לא יכלה להתמודד עם הדבר (אביו עזב את המשפחה כשהוא נולד). הוא סיפר שהחיים שלו היו מלאים בקשיים, שאנשים לא האמינו בו ושזה רק גרם לו לרצות להצליח. הוא סיפר על כוח רצון ומשמעת עצמית ומפה לשם הבחור טיפס (כמעט) עד לפסגת האוורסט, בעל תואר, טכנאי סאונד, מאמן אתלטיקה, ורץ מרתון בקצב 3.5 דקות לקילומטר... בהחלט חומר למחשבה.
לאחר ההרצאה התכנסנו כל בתי הספר שהגיעו במגרש כדורגל במכון ואחרי חימום קצר ניגשנו לזינוק.

כיוון שאני היחיד בכיתה שלי שמתאמן בריצה ומכיוון שלא הגיעו ילדים מבתי ספר אחרים בגיל שלי (היו אמורים להגיע וביטלו ברגע האחרון) התחרות שלי הייתה בעצמי ובסטודנטים להוראת ספורט (הם אלו שעובדים איתנו בבית הספר ואחראים כל הפורייקט).
הטקטיקה שלי הייתה לפרוץ קדימה ישר בתחילת הריצה ולשבור את המתחרים מנטאלית. מספיק שלא אתן להם לעקוף אותי מספר פעמים (הם יתקרבו ואני אגביר במהירות ואאט לאחר מכן) והם ככל הנראה ישברו או שלפחות לא ינסו לעקוף אותי שוב עד קרוב לקו הסיום.
הריצה הייתה לא פשוטה, 3.2 ק"מ במקום 3, דרך כורכר עם חלקים חוליים ושמש של 11 בבוקר ביום קייצי, אבל בסופו של דבר הגעתי לקו הסיום ראשון בזמן של 11:34 דקות.
היה מעולה! ויצאו גם תמונות טובות…

ועכשיו העיניים לתחרות החשובה באמת הקרובה, שליחים מועדוני, ואחר כך טיסה למחנה אימונים בצ'כיה!

30.3.16 אימון טופוגרפיה וחברים אחרים

בסיום ניווטים מבצעים תחקור. בודקים אילו לגים היו טובים יותר ופחות ולמה, מה עושים בפעם הבאה טוב יותר ואיך. לאחרונה הגענו למסקנה שצריך לשפר את יכולת קריאת הטופוגרפיה ולשם כך החלטנו אני ויקיר להתחיל להתאמן יחד במכמורת.
השטח במכמורת מלא בטופוגרפיה מאוד עדינה (קווי גובה של 2.5 מטרים) ולכן היא מתאימה למטרה שלנו - אימון טופו'.

נפגשנו מיד בסיום יום הלימודים שלי ויצאנו ביחד לאימון. האימון היה מסלול על מפה שבה רק טופוגרפיה. במפה של יקיר, לעומת זאת, הופיעו רק סבכים (השטח מלא בהם) והיינו צריכים לעזור אחד לשני להגיע לתחנות. את המסלול רצנו בריצה קלה והיו פעמים רבות בהן עברנו להליכה או לעצירה בשביל הסברים על השימוש בטופוגרפיה בפרט וטופוגרפיה בכלל.

היה מעניין!

יום ראשון, 22 במאי 2016

23-25.3.16 מחנה נבחרת

בתחילת השנה מונה לנבחרת המאמן האוסטרי וולפגאנג פוטש. המחשבה הייתה שמאמן חיצוני יעלה את רמת האימונים וכתוצאה מכך את רמת התוצאות. וולפגאנג הגיע לארץ פעמיים בעבר, פעם אחת לאליפות ישראל ופעם אחת ולפני תחרות הליגה במשואה ועכשיו הייתה הפעם השלישית.

נפגשנו כל הנבחרות, נבחרת הנוער, הבוגרת והקדטים למחנה אימונים משותף באזור הצפון. את היום הראשון התחלנו בשלושה אימונים קצרים בציפורי ולפניהם הנחת תחנות ודפים בצבעי כתום לבן שישארו בשטח כמעיין תחנות קבועות למי שירצה להתאמן שם. לאחר האימונים בציפורי נסענו לאילניה שם לאחר מנוחה ארוכה וארוחת צהריים הצטוותנו לזוגות (אני הייתי עם רותם יוגב) ויצאנו לאימון "זוגי אי זוגי". בסיום האימון נסענו לכדורי למקלחת (במים קרים כי הדוד התפוץץ…), ארוחת ערב, שיחה עם וולפגאנג והכי חשוב, מלא משחקי כדורסל באולם (שם גם ישנו).

בתחילתו של היום השני (לאחר ארוחת בוקר כמובן) נסענו לעכברה לאימון התחלות. מסלול ארוך הכולל בתוכו 5 מסלולים קטנים, בכל פעם שמסיימים מיני - מסלול הולכים או רצים בקלילות למשולש (נקודת ההתחלה) של המיני - מסלול הבא. האימון נועד לעבוד על ההתחלה של התחרות, הרמת המפה, מציאה של נקודת ההתחלה ותכנון מהיר לתחנה הראשונה. אחר הצהריים התאמנו על מפת עין זיתים דרום. בעין זיתים עשינו אימון זיכרון זוגי (הייתי עם רותם יוגב גם באימון הזה) ובסיומו נסעתי עם גיא סבו, גלעד ירדן ושני חברים נווטים של סבו שהגיעו מלטביה לטייל בארץ למעיין קרוב להתרעננות מהירה (והשלמת פחמימות עם אבטיח…).

עכברה
עין זיתים דרום
עין זיתים דרום - מראה אופייני

בערב לאחר הסידורים הרגילים של מקלחת, אוכל וכדורסל נגשתי לוולפגאנג ודיברנו במשך כחצי שעה על ניווט, הכנות לאליפות אירופה, אימוני ריצה של נווטים ואימונים נוספים שכדאי לי והוא ממליץ לעשות. היה מעניין.

בבוקר היום השלישי והאחרון נסענו לקיבוץ עין דור לאימון אינטרוואלים תוך כדי ניווט ספרינט. האימון היה אימון בשלשות בו רצנו עד לתחנה השלישית בכל פעם (3, 6, 9 ו-12) ושם מי מהשלשה שהגיע ראשון קיבל עשר נקודות, השני שמונה ושלישי חמש. אני הייתי בשלשה עם רותם יוגב ורותם יסעור ובסיום האימון צברתי את מספר הנקודות הגבוה ביותר. סיפור מצחיק הוא שלאחת מהתחנות רצנו אני ורותם ביחד, אף אחד לא הצליח "לברוח" לשני ויצא ששנינו ראינו את התחנה מרחוק ורצנו אליה בטירוף. כשהגענו, ראינו שהתחנה היא בעצם מנסרת דמה שוולפגאנג שם והתחנה האמיתית מאחוריה. בגלל שרצתי מהר מרותם והגעתי לפניו לתחנת הדמה, הוא היה קרוב יותר לתחנה האמיתית, וניקב לפני… בסיום האימון הזה יצאנו לאימון שחרור תוך כדי ניווט בתוך הקיבוץ. לאחר מכן נסענו לקיבוץ שריד לאימון האחרון למחנה - שליחים. האימון דימה תחרות שליחים, התחלקנו לזוגות וכל אחד מבני הזוג רץ 3 מסלולים בדרגות קושי עולות לסירוגין. בן הזוג שלי היה עילם ברזק. לאחר הסבב הראשון הזוג שלי וזוג נוסף (רותם יוגב ועודד ורבין) היינו בתיקו על המקום הראשון, בסיבוב השני הדבר לא השתנה אולם בסיבוב השלישי והאחרון הצלחתי לפתוח פער גדול של מעל 2 דקות ואת התחרות - אימון סיימנו במקום הראשון מבין הנבחרות!
עין דור
מתוך המסלולים שרצנו בשריד

לסיכום, היה מחנה אימונים מעולה! קשה, מאתגר, מעניין ובעיקר כייפי ומהנה מאוד!!! תודה לכל מי שטרח ועבד עליו ולכל מי שהדריך אותנו בשטח והיה אחראי על ההסעות והפרטים הקטנים.

18-19/2/16 מחנה אימונים מועדון VS מחנה אימונים נבחרת

מדי חודש מתקיים מחנה אימונים בארגון המועדון. בכל תקופת אימונים נבחרתית מתקיים מחנה אימונים גם כן. הפעם התנגשו שני המחנות ויצא ששניהם מתקיימים על אותו הסופ"ש. אחרי התייעצות עם יקיר ואיתי הוחלט שאצא למחנה של המועדון.
החודש הזה המחנה התקיים בדרום (פארק אשכול ובארי) והיה בדגש קריאת טופוגרפיה ושימוש באזימוט.
ביום הראשון התאמנו בפארק אשכול. האימון הראשון היה אימון אזימוט, ארבע תחנות במרחקים מאוד גדולים שצריך להגיע אליהן בשימוש באזימוט בלבד. באימון השני רצנו מסלול רגיל כשהדגש היה תרגול של שיטת עבודה.

את ארוחת הערב אכלנו בקיבוץ בארי וישנו בחדר היוגה. בערב עברנו ביחד על מפות פיניות וצ'כיות, תיכננו עליהן לגים שונים ואז עברנו עליהם ביחד.

תודה לשלומית ודורון צמח שאירחו אותנו בקיבוץ.

ביום השני הגיעו עוד שלושה רכבים מלאים נווטים ויחד יצאנו לשני אימונים בבארי. אימון קו ולאחריו מסלול רגיל.
היה מעולה!

נקודה לשנה הבאה, חייבים לחדש את המפות הדרומיות… ביום הראשון לדוגמא, באמצע אימון האזימוט עברנו לניווט ספרינט בין אוהלים בדואים וכמויות עתק של עיזים (ממש ממש הרבה ממש עיזים)... זה יכול לשפר את החוויה…

12/3/16 ליגה אחרונה ביער - טלאל

היום התקיים מחזור הליגה האחרון בשטח ביער טלאל. יצאנו מוקדם בבוקר אל השטח ואחרי חימום ארוך יצאתי למסלול.

כיוון שיער טלאל מרושת בשבילים תכננתי לרוץ בקצבים גבוהים אך כאבים חזקים מאוד בצד העבירו אותי לריצה קלה בחלקים רבים של המסלול ולעיתים אף להליכה. הניווט לא היה טוב כפי שציפיתי ולא הצלחתי להגיע לרמה הרגילה שלי.
בסופו של המסלול הגעתי למקום השני. בשנה שעברה הגעתי למקום השלישי, השנה הגעתי למקום השני, אתם יודעים מה זה אומר לגבי השנה הבאה...

עכשיו העיניים מופנות לתחרות השליחים בשוהם ואחריה, טיסה למחנה אימונים בצ'כיה!!!

7/3/16 ריצת לפנות בוקר

נכון לתקופה זו, השבוע שלי מתחלק לשני אימוני איכות, אימון התאוששות אחד, שני ימי מנוחה ושני ימי ניווט ונפח. בדרך כלל יוצאים אימוני האיכות שלי על ימי רביעי (אימון קבוצתי עם עדי מאמן הכושר) וימי שני (ריצת טמפו או פארטלק לבד).

שגרת האימונים בנוסף לשגרת הלימודים ופרויקטים נוספים בהם אני משתתף כמו לימודים במכון וויצמן לא משאירים לי מספיק זמן פנוי לעצמי. כיוון שלא רצוי להפסיד אימונים החלטתי להקדים את האימון היום ובמקום לקיים אותו אחה"צ כרגיל, לקום לפני השעה הרגילה, לצאת לאימון לפני בית הספר וכך לפנות לעצמי את אחר הצהריים.

הכנתי את בגדי הריצה על הכיסא בחדר, כיוונתי שעון בערב והלכתי לישון מוקדם מהרגיל. בלילה, חלמתי שאני רץ את האימון ולכן, כשהשעון המעורר התחיל לצלצל בחמש וחצי לפנות בוקר כבר התכוונתי לכבות אותו ולחזור אל מתחת לשמיכה, הרי כבר רצתי… אחרי בירור מעמיק עם עצמי שלקח כמה שניות (זמן המחשבה היה ארוך כיוון שהשעה הייתה חמש וחצי לפנות בוקר וכרגע קמתי משינה) הגעתי למסקנה שהחלום שיקר ועדיין לא רצתי. קמתי, אם לומר את האמת, בלי יותר מידי רצון והתלבשתי. כוס מים, פתיבר, והחוצה.

אם עד לפני רגע הייתי ישנוני ועייף, היציאה החוצה בהחלט העירה אותי. בחוץ שרר קור כלבים והחולצה המנדפת הקצרה לא חיממה אותי בכלל… אחרי חצי השעה הראשונה בה קפאתי ובטעות גם רצתי על שביל מלא בצמחיית קרקע רטובה מטל (דבר שגרם לי להפוך בנוסף לעבודה שהייתי קפוא, גם לרטוב), השמש התחילה לפעול, אני התחממתי סוף סוף והריצה הפכה להיות מהנה במיוחד. השדות והחיות באזור התעוררו ביחד איתי, אנשים התחילו לעבוד במטעים ובחממות הסמוכות והיה ממש כיף.

האימון היה אימון פארטלק בו הייתי צריך לרוץ דקה, שתי דקות וכו' עד שש דקות ובין הסטים לרוץ ריצה קלה מאוד של 45 שניות. בזמן הריצה, חשבתי בטעות שעליי לרוץ שבעה סטים במקום שישה ורק כשסיימתי את הסט השישי הבנתי שטעיתי. ההרגשה הייתה מעולה. הרגשתי שסיימתי את האימון ממש מהר ושהוא כמעט ולא היה קשה. עניין של פרופורציות...
עכשיו צריך רק להשלים שעות שינה ואני מסודר…

5/3/16 תחרות בנחל חדרה דרום

לפני מספר חודשים קיים המועדון ניווט על מפת נחל חדרה החדשה שמיפה אלכסנדר ליפוביץ' מהמועדון. היום ניווטנו גם על חלקה הנוסף.
הגעתי בשש וחצי בבוקר (אחרי שלוש וחצי שעות שינה) לתחנת הדלק שם יקיר אסף אותי ויחד נסענו לנקודת הכינוס, מצוק שצופה כל האזור כולו.

את הניווט עצמו התחלתי ברגל שמאל. יצאתי למשולש לאחר קבלת המפה, לא הצפנתי אותה כמו שצריך והתחלתי בריצה לכיוון הלא נכון. הטעות הראשונית גררה טעות בבחירת הציר ולתחנה הראשונה הגעתי אחרי זמן רב יחסית. התחנה הראשונה אמנם לא הייתה טובה מספיק, אבל לאחר מכן כל שאר התחנות היו מצוינות. רצתי בקצב בינוני והגעתי לכל התחנות בדיוק ובצורה טובה. הייתה לי תמיד תוכנית ולא הפסקתי לרוץ (חוץ מבמקטעים בהם המעבר היה סבוך מאוד מאוד והיה צורך בטיפוס…).

בסיום הריצה ולאחר שעזרתי בנקודת הזינוק יצאתי אני ונווט נוסף מנבחרת הקדטים, גלעד, לאימון נבחרת. באימון רצנו לסירוגין והובלנו אחד את השני לאזור ששורטט מסביב לתחנה. שם העברנו את המפה לבן הזוג והוא היה צריך להתמצא באזור, להבין היכן הוא נמצא ולהגיע לתחנה.

מפת אימון הנבחרת עם המסלול של אחד מהנווטים (לא שלי)

27.2.16 מבדק כושר - נבחרת

פעם בחודשיים מתכנסת הנבחרת (גם הצעירה בה אני נמצא וגם הבוגרת) למבדק כושר במסלול ברמת הנדיב. המסלול הוא מסלול ריצה באורך 3.2 ק"מ שמדמה ריצה בשטח. סינגל מלא פניות, ירידות, עליה ממש חדה ומסולעת מאוד וגם ריצה קצרה בקטע מישורי.
בריצה הקודמת שקיימה הנבחרת במסלול לא השתתפתי כיוון שהייתי פצוע ולכן זו הייתה מדידה הראשונה שלי עם הנבחרת.
אחרי החימום ניגשנו כולנו לקו הזינוק. כבר בתחילת הריצה הייתי ראשון מהנבחרת הצעירה והשתמשתי בגיא סבו וניצן יסעור מהנבחרת הבוגרת כ"פייסרים" לקצב גבוה עד לאמצע העלייה שם הם ברחו לי באחד העיקולים. באמצע העלייה, וכיוון שרצתי בקצב גבוה מהרגיל עד עכשיו, הרגשתי פתאום שהריצה נעשית קשה מאוד. הרגליים בקושי מתרוממות והידיים זזות רק במאמץ גבוה. האטתי קצב וקצת לאחר סיום העלייה הכוח והנשימה חזרו אלי בחלקם והגברתי שוב.

את הריצה סיימתי, במפתיע, במקום הראשון. 13:51 דקות. המטרה בפעם הבאה היא לרדת מהזמן הזה ולכיוון 13:30. לפי דעתי, עם הכנה טובה יותר מאשר שבוע בלי אימונים, טיול שנתי של שלושה ימים במדבר ושטח לא רטוב כפי שהיה במבדק הזה (שגרם לי כמעט לנקוע את הרגליים וכמעט להשתטח על הקרקע מספר פעמים…), 13:30 נראה מטרה הגיונית וריאלית בהחלט.

19-20.2.16 אליפות ישראל

היום בצהריים נגמר אחד מרגעי השיא של העונה - אליפות ישראל.
השנה אליפות ישראל התקיימה במבואות ירושלים על מפת קברות המכבים ביום הראשון (המועדון ארגן) ועל מפת בן שמן שחודשה במיוחד לקראת האליפות ע"י פטר מטולה.

ביום הראשון הגעתי עם ההסעה מוקדם לשטח כדי לעזור בהכנות האחרונות לתחרות. אלכסיי שתכנן את המסלולים שלח אותי ועוד נווט מהמועדון לארגן את תחנת המים בתחנת הקהל ולאחר מכן זיו נוימן שלח אותנו למקם את המסלול הקצרצר. בזמן הזה נווטים אחרים ארגנו את אזור הזינוק, משפך הסיום, מסלול החימום וכו'.

אחר התארגנות שהחלה שעה וחצי לפני בגלל התרגשות וחימום קל עברתי לחימום ניווט על מפת החימום שארגן המועדון ולאחר שסיימתי את 25 הדקות של החימום ניגשתי לזינוק. Clear, Check, Start ויוצאים לדרך.
לאחר ריצה קצרה ומהירה אל אזור קבלת המפות אני מרים את המפה, מצפין, מוודא שוב פעם ועוד פעם אחת ומבין שצריך להתחיל לרוץ לכיוון ממנו באתי. האמת היא שאני ידעתי על כך מראש כי ראיתי נווטים אחרים מהקטגוריה עושים זאת, אבל רציתי בכל זאת לכתוב את מה שהרבה נווטים אחרים סיפרו לי שעשו… לג ראשון מתוחכם שנראה שהכי הגיוני לרדת לשביל אלא שאז רואים את כל קווי הגובה שצריך לעלות, חיוך ש"הבנתי את הראש של הממפה" (לפחות קצת) ויאללה, להתחיל לרוץ.

ברוב התחנות הייתי בסדר, יש תכנון, הריצה - במהירות טובה, האזימוט מנקודת התקיפה - מדויק וכיוון יציאה מהתחנה - יש. הבעיה שלי הייתה 3 טעויות קריטיות שגרמו לזמן הריצה שלי לגדול מאוד. פעם אחת חתכתי דרך השטח במקום שסומן במפה כ"צמחיית קרקע" ובפועל היה "תבוא עם מצ'טה אחרת תשכח מלעבור כאן", בפעם השנייה סטיתי מעט עם האזימוט והגעתי לשטח הפתוח שלפני האחד שבו הייתה התחנה (לקח לי דקה להבין את הטעות ולרוץ לשטח הנכון) ובפעם השלישית פשוט עברתי להליכה כיוון שהרגשתי ממש לא טוב (מסתבר שה"שפעת עונות מעבר" מהשבוע האחרון לא נגמרה לגמרי). כל הטעויות הללו גרמו לי לסיים במקום השני (ולא הראשון אליו כיוונתי) אך בהפרש קטן של 17 שניות בלבד מהמקום הראשון.
למרות שסיימתי את התחרות מאוכזב יחסית בגלל הזמן הרב שיכולתי להוריד מהתוצאה שלי, ידעתי שהכל עוד פתוח לקראת היום השני של התחרות ועוד אפשר לחזור לראש הפודיום.

ביום השני ביער בן שמן הרגשתי שהריצה שלי טובה יותר ושאני מבצע הרבה פחות טעויות אבל לא הצלחתי לקזז את הפער בצורה מספיקה בגלל שבכל זאת טעיתי מספר פעמים וסיימתי את האליפות כסגן אלוף ישראל.
סגן אלוף ישראל!

בסיום האליפות התקיים טקס יפה, חציו בעברית וחציו באנגלית בו נאמרו תודות והוענקו מדליות למנצחים בכל הקטגוריות ולכל ילדי מסלול הילדודס. בסך הכל הגיעו כ-30 נווטים מחו"ל וביניהם ראש איגוד הניווט האנגלי, ראש חברת הניווט Hana Orienteering ברקו (אל מחנה בצ'כיה שהוא ובנו תומאס מארגנים עבורנו, נוסעים  אני, יקיר ועוד שני נווטים מהמועדון בפסח) והכי חשוב, אחת הטבחיות ממחנה סילבה 2015 בצ'כיה!!!

זה המקום להגיד תודה לאלכסיי, יקיר ועדי שהביאו אותי בצורה הכי טובה שהיה אפשר לאליפות.
זה גם המקום לציין לטובה את מפת החימום שהייתה ביום הראשון בקברות המכבים ואת ספרינט הסיום הממש מגניב (!) ביום השני בבן שמן.