יום ראשון, 22 במאי 2016

23-25.3.16 מחנה נבחרת

בתחילת השנה מונה לנבחרת המאמן האוסטרי וולפגאנג פוטש. המחשבה הייתה שמאמן חיצוני יעלה את רמת האימונים וכתוצאה מכך את רמת התוצאות. וולפגאנג הגיע לארץ פעמיים בעבר, פעם אחת לאליפות ישראל ופעם אחת ולפני תחרות הליגה במשואה ועכשיו הייתה הפעם השלישית.

נפגשנו כל הנבחרות, נבחרת הנוער, הבוגרת והקדטים למחנה אימונים משותף באזור הצפון. את היום הראשון התחלנו בשלושה אימונים קצרים בציפורי ולפניהם הנחת תחנות ודפים בצבעי כתום לבן שישארו בשטח כמעיין תחנות קבועות למי שירצה להתאמן שם. לאחר האימונים בציפורי נסענו לאילניה שם לאחר מנוחה ארוכה וארוחת צהריים הצטוותנו לזוגות (אני הייתי עם רותם יוגב) ויצאנו לאימון "זוגי אי זוגי". בסיום האימון נסענו לכדורי למקלחת (במים קרים כי הדוד התפוץץ…), ארוחת ערב, שיחה עם וולפגאנג והכי חשוב, מלא משחקי כדורסל באולם (שם גם ישנו).

בתחילתו של היום השני (לאחר ארוחת בוקר כמובן) נסענו לעכברה לאימון התחלות. מסלול ארוך הכולל בתוכו 5 מסלולים קטנים, בכל פעם שמסיימים מיני - מסלול הולכים או רצים בקלילות למשולש (נקודת ההתחלה) של המיני - מסלול הבא. האימון נועד לעבוד על ההתחלה של התחרות, הרמת המפה, מציאה של נקודת ההתחלה ותכנון מהיר לתחנה הראשונה. אחר הצהריים התאמנו על מפת עין זיתים דרום. בעין זיתים עשינו אימון זיכרון זוגי (הייתי עם רותם יוגב גם באימון הזה) ובסיומו נסעתי עם גיא סבו, גלעד ירדן ושני חברים נווטים של סבו שהגיעו מלטביה לטייל בארץ למעיין קרוב להתרעננות מהירה (והשלמת פחמימות עם אבטיח…).

עכברה
עין זיתים דרום
עין זיתים דרום - מראה אופייני

בערב לאחר הסידורים הרגילים של מקלחת, אוכל וכדורסל נגשתי לוולפגאנג ודיברנו במשך כחצי שעה על ניווט, הכנות לאליפות אירופה, אימוני ריצה של נווטים ואימונים נוספים שכדאי לי והוא ממליץ לעשות. היה מעניין.

בבוקר היום השלישי והאחרון נסענו לקיבוץ עין דור לאימון אינטרוואלים תוך כדי ניווט ספרינט. האימון היה אימון בשלשות בו רצנו עד לתחנה השלישית בכל פעם (3, 6, 9 ו-12) ושם מי מהשלשה שהגיע ראשון קיבל עשר נקודות, השני שמונה ושלישי חמש. אני הייתי בשלשה עם רותם יוגב ורותם יסעור ובסיום האימון צברתי את מספר הנקודות הגבוה ביותר. סיפור מצחיק הוא שלאחת מהתחנות רצנו אני ורותם ביחד, אף אחד לא הצליח "לברוח" לשני ויצא ששנינו ראינו את התחנה מרחוק ורצנו אליה בטירוף. כשהגענו, ראינו שהתחנה היא בעצם מנסרת דמה שוולפגאנג שם והתחנה האמיתית מאחוריה. בגלל שרצתי מהר מרותם והגעתי לפניו לתחנת הדמה, הוא היה קרוב יותר לתחנה האמיתית, וניקב לפני… בסיום האימון הזה יצאנו לאימון שחרור תוך כדי ניווט בתוך הקיבוץ. לאחר מכן נסענו לקיבוץ שריד לאימון האחרון למחנה - שליחים. האימון דימה תחרות שליחים, התחלקנו לזוגות וכל אחד מבני הזוג רץ 3 מסלולים בדרגות קושי עולות לסירוגין. בן הזוג שלי היה עילם ברזק. לאחר הסבב הראשון הזוג שלי וזוג נוסף (רותם יוגב ועודד ורבין) היינו בתיקו על המקום הראשון, בסיבוב השני הדבר לא השתנה אולם בסיבוב השלישי והאחרון הצלחתי לפתוח פער גדול של מעל 2 דקות ואת התחרות - אימון סיימנו במקום הראשון מבין הנבחרות!
עין דור
מתוך המסלולים שרצנו בשריד

לסיכום, היה מחנה אימונים מעולה! קשה, מאתגר, מעניין ובעיקר כייפי ומהנה מאוד!!! תודה לכל מי שטרח ועבד עליו ולכל מי שהדריך אותנו בשטח והיה אחראי על ההסעות והפרטים הקטנים.