יום ראשון, 22 במאי 2016

19-20.2.16 אליפות ישראל



היום בצהריים נגמר אחד מרגעי השיא של העונה - אליפות ישראל.
השנה אליפות ישראל התקיימה במבואות ירושלים על מפת קברות המכבים ביום הראשון (המועדון ארגן) ועל מפת בן שמן שחודשה במיוחד לקראת האליפות ע"י פטר מטולה.


ביום הראשון הגעתי עם ההסעה מוקדם לשטח כדי לעזור בהכנות האחרונות לתחרות. אלכסיי שתכנן את המסלולים שלח אותי ועוד נווט מהמועדון לארגן את תחנת המים בתחנת הקהל ולאחר מכן זיו נוימן שלח אותנו למקם את המסלול הקצרצר. בזמן הזה נווטים אחרים ארגנו את אזור הזינוק, משפך הסיום, מסלול החימום וכו'.


אחר התארגנות שהחלה שעה וחצי לפני בגלל התרגשות וחימום קל עברתי לחימום ניווט על מפת החימום שארגן המועדון ולאחר שסיימתי את 25 הדקות של החימום ניגשתי לזינוק. Clear, Check, Start ויוצאים לדרך.
לאחר ריצה קצרה ומהירה אל אזור קבלת המפות אני מרים את המפה, מצפין, מוודא שוב פעם ועוד פעם אחת ומבין שצריך להתחיל לרוץ לכיוון ממנו באתי. האמת היא שאני ידעתי על כך מראש כי ראיתי נווטים אחרים מהקטגוריה עושים זאת, אבל רציתי בכל זאת לכתוב את מה שהרבה נווטים אחרים סיפרו לי שעשו… לג ראשון מתוחכם שנראה שהכי הגיוני לרדת לשביל אלא שאז רואים את כל קווי הגובה שצריך לעלות, חיוך ש"הבנתי את הראש של הממפה" (לפחות קצת) ויאללה, להתחיל לרוץ.


ברוב התחנות הייתי בסדר, יש תכנון, הריצה - במהירות טובה, האזימוט מנקודת התקיפה - מדויק וכיוון יציאה מהתחנה - יש. הבעיה שלי הייתה 3 טעויות קריטיות שגרמו לזמן הריצה שלי לגדול מאוד. פעם אחת חתכתי דרך השטח במקום שסומן במפה כ"צמחיית קרקע" ובפועל היה "תבוא עם מצ'טה אחרת תשכח מלעבור כאן", בפעם השנייה סטיתי מעט עם האזימוט והגעתי לשטח הפתוח שלפני האחד שבו הייתה התחנה (לקח לי דקה להבין את הטעות ולרוץ לשטח הנכון) ובפעם השלישית פשוט עברתי להליכה כיוון שהרגשתי ממש לא טוב (מסתבר שה"שפעת עונות מעבר" מהשבוע האחרון לא נגמרה לגמרי). כל הטעויות הללו גרמו לי לסיים במקום השני (ולא הראשון אליו כיוונתי) אך בהפרש קטן של 17 שניות בלבד מהמקום הראשון.
למרות שסיימתי את התחרות מאוכזב יחסית בגלל הזמן הרב שיכולתי להוריד מהתוצאה שלי, ידעתי שהכל עוד פתוח לקראת היום השני של התחרות ועוד אפשר לחזור לראש הפודיום.


ביום השני ביער בן שמן הרגשתי שהריצה שלי טובה יותר ושאני מבצע הרבה פחות טעויות אבל לא הצלחתי לקזז את הפער בצורה מספיקה בגלל שבכל זאת טעיתי מספר פעמים וסיימתי את האליפות כסגן אלוף ישראל.
סגן אלוף ישראל!

בסיום האליפות התקיים טקס יפה, חציו בעברית וחציו באנגלית בו נאמרו תודות והוענקו מדליות למנצחים בכל הקטגוריות ולכל ילדי מסלול הילדודס. בסך הכל הגיעו כ-30 נווטים מחו"ל וביניהם ראש איגוד הניווט האנגלי, ראש חברת הניווט Hana Orienteering ברקו (אל מחנה בצ'כיה שהוא ובנו תומאס מארגנים עבורנו, נוסעים  אני, יקיר ועוד שני נווטים מהמועדון בפסח) והכי חשוב, אחת הטבחיות ממחנה סילבה 2015 בצ'כיה!!!


זה המקום להגיד תודה לאלכסיי, יקיר ועדי שהביאו אותי בצורה הכי טובה שהיה אפשר לאליפות.
זה גם המקום לציין לטובה את מפת החימום שהייתה ביום הראשון בקברות המכבים ואת ספרינט הסיום הממש מגניב (!) ביום השני בבן שמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה