יום שני, 6 ביוני 2016

4/6/16 עליות בעדי

בשונה לחלוטין מהניווט אתמול בספארי, היום נהניתי. מאמן הכושר שלי עדי טול ואלכסיי תכננו לי יחד אימון עליות תוך כדי ניווט אותו עשיתי עם יקיר, אלכסיי וקרן בעדי.

כבר אתמול בערב יצאנו לצפון וישנו בקרית מוצקין. לפנות בוקר (5:40 ליתר דיוק) התעוררנו ויצאנו לשטח.
הניווט האווירי כלל 8 ק"מ של ריצה והמסלול בפועל יצא 10 ק"מ של ריצה ומעל 550 מטרים (!) של טיפוס מצטבר. היה קשה לאללה ומהנה מאוד. בנוסף, השטח בעדי, כך מסתבר, לא יודע עדיין שהגיע הקיץ ולא נראו בו כמעט ובכלל קוצים. הדבר כמובן הפך את האימון להרבה יותר מהנה ואת העליות להרבה יותר נסבלות.

מסלול האימון (בכתב יד - הוראות מהמאמן)
בסיום הריצה נסענו יקיר ואני במהירות האפשרית חזרה למרכז והגעתי בזמן לחזרה אחרונה לקראת קונצרט הפסנתר בו השתתפתי (היה מעולה אם רציתם לדעת).

ביום שלישי אימון קשה אחרון ואז... טיסה למחנה האימונים בפולין וליוקולה!!!

3/6/16 יום שישי ניווט ספארי - האם החוק נחשב?

בכל שנה מתקיים ניווט בספארי שברמת גן. חלקו של הניווט בפארק שמצפון לספארי וחלקו בתוך הספארי עצמו (לא קשה ניווטית, אבל מגניב לאללה).

בעוד מספר שבועות תתחיל אליפות אירופה לנוער ורוב האימונים שלי נעשים בשטח. מכיוון שבאליפות יהיה גם מקצה ספרינט, חשוב מאוד להתאמן גם על המקצה הזה. זו הייתה אחת הסיבות שבגללן הגעתי היום לתחרות בספארי, להתאמן במקצה הספרינט לקראת אליפות אירופה.הגעתי לאזור לאזור הכינוס הגעתי חמש דקות לפני שנסגר חלון הזינוקים (חשבתי שהזינוק נסגר ב-10:30 כרגיל, בפועל הוא נסגר ב-10:00) כך שיצאתי ללא חימום מספיק. את הניווט רצתי בעצימות בינונית (יום לפני היה לי אימון קשה וביום שבת יהיה לי אימון קשה מאוד) וסיימתי שני מבחינת הזמנים, אך בתוך רשימת הפסולים. הסיבה הייתה חוסר ניקוב של תחנה. כמובן שהייתי מאוכזב ובדקתי איזו תחנה לא ניקבתי. מצאתי שבתחנה 3 לא ביקרתי, אבל רק רגע, הייתי בתחנה 3, ממש על חלקו הדרומי (חיצוני) של ה"מבוך" שבחלקו הדרומי של הפארק. הלכתי למקום התחנה וראיתי שממש לידה, במרחק של 7 מטרים, הייתה תחנה נוספת.

על פי חוקי ה- IOF לתחרות ניווט, המרחק המינימלי בין תחנות זהות בניווט ספרינט הוא 30 מטרים. במקרה ומוקמו שתי תחנות בניגוד לתקן זה - המסלול כולו אינו הוגן.

ניגשתי אל המארגנים וסיפרתי להם על העניין וביקשתי מהם שלאור הדברים יבטלו את הפסילה שלי (אחרי הכל, היא נבעה מטעות שלהם). התגובה של המארגנים הייתה ש"אין מה לעשות ופסילה היא פסילה". הם לא הסכימו לשנות דבר או לעשות מעשה בנידון.

הגעתי לניווט על מנת להתאמן במקצה הספרינט לקראת אליפות אירופה לנוער. אל הניווט הגעתי בהרגשה טובה ויצאתי בהרגשה של אכזבה. התאכזבתי מכך שהתחרות הייתה לא מקצועית ומכך שכאשר הפניתי את דעת המארגנים לנושא, הם הפנו לי עורף.

אחד מעמודי התווך של הספורט בכלל ושל הניווט בפרט הוא הגינות. הגינות הן מצד המארגנים והן מצד המשתתפים. באירוע היום בספארי הייתה תחרות לא ספורטיבית ולא הוגנת.

21/5/16 אימון ליוקולה - יער יתיר

כחלק מההכנות ומהאימונים לאליפות אירופה, אקח חלק בקבוצה מועדונית שתצא לתחרות היוקולה בפינלנד ביוני (אליפות אירופה בתחילת יולי). תחרות היוקולה (Jukola) היא תחרות ניווט השליחים הגדולה ביותר בעולם מבחינת המשתתפים ולוקחות בה חלק כ-1500 קבוצות גברים (7 נווטים בקבוצה) וכ-1100 קבוצות נשים (4 נווטות בקבוצה). היוקולה הנוכחית היא הראשונה בה תשתתף קבוצה ישראלית! המטרה ביוקולה הנוכחית אינה לנצח אלא בעיקר לצבור ניסיון בתחרויות גדולות וחשובות, להתנסות בהשתתפות בתחרות בסדר גודל כזה וללמוד כמה שיותר מהארגון וממה שיש ליערות הפיניים להציע מבחינת ריצה וניווט (וכמובן, לצבור קור לקראת הקיץ בישראל).

הלג הארוך ביותר השנה יעמוד על מעל 16 ק"מ והקצר ביותר על מעל ל-8. כלומר, צריך להתחיל להתאמן...
בסיום התחרות באונ' ת"א אתמול, יצאנו אלכסיי, קרן, יקיר ואני אל יער יתיר. יער יתיר שוכן בדרום הר חברון והוא היער הגדול ביותר בישראל (מעל 30,000 דונמים). המפה של יער יתיר שורטטה בשנת 1998 אך הדיוק בה עדיין גדול (במפתיע). ישנו ביער ובבוקר קמנו לניווט בסגנון מרחק ארוך. אלכסיי תכנן מסלולים ואני יצאתי לניווט של 8 ק"מ. הניווט היה מאתגר מאוד. ביער חם (ובמקומות שבהם אין עצים - חם יותר) והמסלול ארוך וקשה פיזית כמו גם ניווטית (אמנם הניווט גס ברובו, אבל לך תבחר ציר של לג של שלושה ק"מ…).

מסלול האימון
היה ממש כיף! גילוי נאות, את הכיף מתחילים להרגיש בחלקו הגדול כשהניווט מסתיים והריצה מפסיקה. בניווט עצמו חם וקשה, אבל ההרגשה אחריו מעולה.
חלק מיער יתיר והגבול עם המדבר ממעוף הציפור

20/5/16 ליגה אחרונה בהחלט

היום נגמרה הליגה. תחרות הליגה האחרונה התקיימה במתכונת ספרינט באוניברסיטת ת"א.
נכון לבוקר התחרות דורגתי במקום הראשון בקטגוריה שלי בהפרש של בערך 20 נקודות מהמקום השני. מכיוון שההפרש ניתן לסגירה, אך לא פשוט להסיג עשרים נקודות, ידעתי שכדי לשמור על מיקומי הנוכחי אצטרך לרוץ בקצב טוב ולנווט כמו שאני יודע. לא לנסות ולהמר או לרוץ חזק מאוד, כיוון שאז יכול להיות שאטעה, אתברבר והכדור יעבור לידיים של המקום השני. היה לי עדיף לא לנסות ולנצח בפער ניכר, אלא לשמור על מקום גבוה כך שלמקום השני לא תהיה אפשרות לסגור את הפער, גם אם ינצח אותי (ההפרש בינינו לא יהיה מספיק גבוה).

אז רצתי בלי להתפרע במהירות ובמאמץ - וניצחתי. סיימתי את הניווט במקום הראשון, כלומר שגם בליגה אסיים ראשון.
מזל טוב לי!

סופ"ש תחרויות מבחן לאליפות אירופה 13-14.5

כפי שאתם בוודאי יודעים, בתחילת חודש יולי תתקיים בפולין אליפות אירופה לנוער (EYOC). מדינת ישראל תשלח נציגים אל התחרות וכעת צריך רק להחליט מי הם יהיו. לשם כך נעזרים במספר קריטריונים, ביניהם תוצאות בתחרויות מבחן בשני מקצים - מרחק ארוך וספרינט (כמו שיהיה באליפות). בסופ"ש הנוכחי התקיימו המבחנים.

אתמול, יום שישי, נפגשנו בבוקר ביער ציפורי לתחרות המבחן במרחק הארוך - מסלול של כ-6.2 ק"מ אווירי עם טיפוס בהתאם (מעל 250 מטרים). הניווט לא הלך כפי שתכננתי. רצתי מהר יותר מיכולת הניווט שלי וכתוצאה מכך טעיתי יותר מהרגיל ולא הצלחתי לנווט כמו שאני יודע. בסופו של דבר סיימתי במקום השלישי מבין שישה נווטים כשאני במרחק של כ-4 דקות מהזמן של הרץ הראשון.

מסלול - ציפורי

היום בבוקר התקיימה תחרות המבחן במקצה הספרינט. הניווט התקיים בירושלים על מפת ימין משה והתבסס על תחרות שארגן שם המועדון. בגלל שעזרתי בארגון הניווט בשטח לא הגעתי מרוכז במלואי לזינוק וטעיתי מספר פעמים בניווט. למרות זאת, סיימתי ראשון בקטגוריה שלי.
מסלול המוקדמות

החלק השני של הניווט היה מקצה הגמר (תחרות המבחן של הנבחרת התבססה על מסלול המוקדמות וששת הראשונים מכל קטגוריה במוקדמות עלו למקצה הגמר).
מסלול הגמר
אל מסלול הגמר יצאנו קטגוריה H16 בזינוק המוני משותף עם קטגוריית H21. אל התחנה הראשונה הגיעו פחות או יותר כל הרצים יחד וסביב המנקב היחיד שהיה שם התפתחה מיני - מלחמה. מהתחנות הבאות כבר החלו להיווצר פערים וקבוצות ריצה בהתאם ליכולות הניווט והריצה.

המסלול הניווטי במקצה הגמר היה לא פשוט אך מכיוון שהריצה הייתה רוב הזמן כחלק מקבוצה, הוא לא מיצה לדעתי את הפוטנציאל הניווטי שלו. עם זאת, הוא בהחלט דרש יכולות ניווט בקצבים גבוהים מאוד ואומץ בכל פעם שהחלטת להיפרד מהקבוצה ולנסות בחירת ציר שונה.

בלג האחרון מצאתי את עצמי ליד נווט נוסף מהקטגוריה שלי ואלכסיי מרצ'נקו ויחד רצנו במהירות מטורפת (אלכסיי הכתיב קצב…) אל התחנה האחרונה. עד לאותו לג הנווט הנוסף מהקטגוריה ואני רצנו רוב הזמן ביחד (בחירות ציר דומות) והוא הוביל עלי כל הזמן במספר מטרים. בלג האחרון, "פתחתי מבערים" והעלתי את קצב הריצה לסביבות ה-3:33 לק"מ (מזכיר שהיינו, אני וכל הנווטים, אחרי מסלול בו רצנו בקצבים מאוד גבוהים מעל 10 דקות). סיימתי את הניווט במקום הראשון בקטגוריה שלי (בערך עשר שניות לפני הנווט הנוסף מהקטגוריה ושלוש שניות אחרי אלכסיי).
היה קשה מאוד וכיף!

קרדיט מגיע לאלכסנדר על המיפוי המעולה, לדימטרי וסבו על תכנון המסלולים וליקיר על ניהול האירוע.