יום שני, 6 ביוני 2016

סופ"ש תחרויות מבחן לאליפות אירופה 13-14.5

כפי שאתם בוודאי יודעים, בתחילת חודש יולי תתקיים בפולין אליפות אירופה לנוער (EYOC). מדינת ישראל תשלח נציגים אל התחרות וכעת צריך רק להחליט מי הם יהיו. לשם כך נעזרים במספר קריטריונים, ביניהם תוצאות בתחרויות מבחן בשני מקצים - מרחק ארוך וספרינט (כמו שיהיה באליפות). בסופ"ש הנוכחי התקיימו המבחנים.


אתמול, יום שישי, נפגשנו בבוקר ביער ציפורי לתחרות המבחן במרחק הארוך - מסלול של כ-6.2 ק"מ אווירי עם טיפוס בהתאם (מעל 250 מטרים). הניווט לא הלך כפי שתכננתי. רצתי מהר יותר מיכולת הניווט שלי וכתוצאה מכך טעיתי יותר מהרגיל ולא הצלחתי לנווט כמו שאני יודע. בסופו של דבר סיימתי במקום השלישי מבין שישה נווטים כשאני במרחק של כ-4 דקות מהזמן של הרץ הראשון.


מסלול - ציפורי

היום בבוקר התקיימה תחרות המבחן במקצה הספרינט. הניווט התקיים בירושלים על מפת ימין משה והתבסס על תחרות שארגן שם המועדון. בגלל שעזרתי בארגון הניווט בשטח לא הגעתי מרוכז במלואי לזינוק וטעיתי מספר פעמים בניווט. למרות זאת, סיימתי ראשון בקטגוריה שלי.
מסלול המוקדמות

החלק השני של הניווט היה מקצה הגמר (תחרות המבחן של הנבחרת התבססה על מסלול המוקדמות וששת הראשונים מכל קטגוריה במוקדמות עלו למקצה הגמר).
מסלול הגמר
אל מסלול הגמר יצאנו קטגוריה H16 בזינוק המוני משותף עם קטגוריית H21. אל התחנה הראשונה הגיעו פחות או יותר כל הרצים יחד וסביב המנקב היחיד שהיה שם התפתחה מיני - מלחמה. מהתחנות הבאות כבר החלו להיווצר פערים וקבוצות ריצה בהתאם ליכולות הניווט והריצה.


המסלול הניווטי במקצה הגמר היה לא פשוט אך מכיוון שהריצה הייתה רוב הזמן כחלק מקבוצה, הוא לא מיצה לדעתי את הפוטנציאל הניווטי שלו. עם זאת, הוא בהחלט דרש יכולות ניווט בקצבים גבוהים מאוד ואומץ בכל פעם שהחלטת להיפרד מהקבוצה ולנסות בחירת ציר שונה.

בלג האחרון מצאתי את עצמי ליד נווט נוסף מהקטגוריה שלי ואלכסיי מרצ'נקו ויחד רצנו במהירות מטורפת (אלכסיי הכתיב קצב…) אל התחנה האחרונה. עד לאותו לג הנווט הנוסף מהקטגוריה ואני רצנו רוב הזמן ביחד (בחירות ציר דומות) והוא הוביל עלי כל הזמן במספר מטרים. בלג האחרון, "פתחתי מבערים" והעלתי את קצב הריצה לסביבות ה-3:33 לק"מ (מזכיר שהיינו, אני וכל הנווטים, אחרי מסלול בו רצנו בקצבים מאוד גבוהים מעל 10 דקות). סיימתי את הניווט במקום הראשון בקטגוריה שלי (בערך עשר שניות לפני הנווט הנוסף מהקטגוריה ושלוש שניות אחרי אלכסיי).
היה קשה מאוד וכיף!

קרדיט מגיע לאלכסנדר על המיפוי המעולה, לדימטרי וסבו על תכנון המסלולים וליקיר על ניהול האירוע.
אני (חולצה ירוקה) ורתם יסעור בדרך לזינוק המוקדמות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה