יום שני, 6 ביוני 2016

21/5/16 אימון ליוקולה - יער יתיר

כחלק מההכנות ומהאימונים לאליפות אירופה, אקח חלק בקבוצה מועדונית שתצא לתחרות היוקולה בפינלנד ביוני (אליפות אירופה בתחילת יולי). תחרות היוקולה (Jukola) היא תחרות ניווט השליחים הגדולה ביותר בעולם מבחינת המשתתפים ולוקחות בה חלק כ-1500 קבוצות גברים (7 נווטים בקבוצה) וכ-1100 קבוצות נשים (4 נווטות בקבוצה). היוקולה הנוכחית היא הראשונה בה תשתתף קבוצה ישראלית! המטרה ביוקולה הנוכחית אינה לנצח אלא בעיקר לצבור ניסיון בתחרויות גדולות וחשובות, להתנסות בהשתתפות בתחרות בסדר גודל כזה וללמוד כמה שיותר מהארגון וממה שיש ליערות הפיניים להציע מבחינת ריצה וניווט (וכמובן, לצבור קור לקראת הקיץ בישראל).


הלג הארוך ביותר השנה יעמוד על מעל 16 ק"מ והקצר ביותר על מעל ל-8. כלומר, צריך להתחיל להתאמן...
בסיום התחרות באונ' ת"א אתמול, יצאנו אלכסיי, קרן, יקיר ואני אל יער יתיר. יער יתיר שוכן בדרום הר חברון והוא היער הגדול ביותר בישראל (מעל 30,000 דונמים). המפה של יער יתיר שורטטה בשנת 1998 אך הדיוק בה עדיין גדול (במפתיע). ישנו ביער ובבוקר קמנו לניווט בסגנון מרחק ארוך. אלכסיי תכנן מסלולים ואני יצאתי לניווט של 8 ק"מ. הניווט היה מאתגר מאוד. ביער חם (ובמקומות שבהם אין עצים - חם יותר) והמסלול ארוך וקשה פיזית כמו גם ניווטית (אמנם הניווט גס ברובו, אבל לך תבחר ציר של לג של שלושה ק"מ…).

מסלול האימון
היה ממש כיף! גילוי נאות, את הכיף מתחילים להרגיש בחלקו הגדול כשהניווט מסתיים והריצה מפסיקה. בניווט עצמו חם וקשה, אבל ההרגשה אחריו מעולה.
חלק מיער יתיר והגבול עם המדבר ממעוף הציפור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה