יום שני, 8 בפברואר 2016

ההתחלה

אני בסיום אליפות ישראל לשנת 2015, מקום שלישי בסיכום שני הימים
לפני מספר שבועות כשחזרנו בהסעה המועדונית מניווט הליגה על מפת חוני המעגל יקיר ביקש את תשומת הלב של כולנו והודיע ברמקול שבעונת הניווט הבאה, עונת 2015-1016 תתחיל תוכנית אימונים חדשנית לנוער מהמועדון. יקיר אמר שהתוכנית מיועדת למי מאיתנו שבשנה הבא לא יעבור את גיל 16, כלומר יכול להשתתף באליפות אירופה שתתקיים בפולין ביוני 2016 בקטגוריה של עד גילאי 16 ותכלול אימוני ניווט, כושר וטיסות לתחרויות בחו"ל.
כמובן שכולנו התרגשנו מאוד וישר התחילו דיבורים בנושא. מי יתקבל, לאן נטוס בחו"ל, מה יהיו המבחנים לתוכנית, להיכן נטוס בחו"ל, מה היא תיכלול, לאיפה נטוס בחו"ל, מה היא תדרוש, מתי נטוס לחו"ל ועוד...
מספר שבועות אחרי הדיבור הראשון על התוכנית יקיר יצר איתנו קשר והודיע שכדי להיכנס לתוכנית יהיה עלינו, המתמודדים, לרדת מזמן מסוים במבחן ריצה במסלול (ממש מגניב) של 3.5 קילומטרים ברמת הנדיב שמדמה ריצה בתנאי ניווט. מי שיעבור את המבחן, יתקבל על סמך התוצאות שלו בניווטי השנה החולפת.





לאחרונה יקיר יצא איתי למספר אימונים. פעם ריצה קלה ופעם אימון עצים וקשה (לי, לא לו…). בסיום כל אימון בזמן המתיחות דיברנו קצת על הניווט ועל אימוני כושר, על מחשבות בזמן ריצה, ציפיות ומטרות לעתיד. בסיום הריצה האחרונה (טמפו פרוגרסיבי מטורף אם אתם רוצים לדעת) ואחרי שסיימנו לעשות מתיחות יקיר העלה את נושא תוכנית האימונים. הוא שאל אותי אם ארצה להשתתף בה ואמר שהיא תדרוש ממני הרבה. מוויתורים רבים על מפגשים חברתיים בשביל ריצות ואימונים ועד התמודדות עם פציעות. כמובן שהיה רגע של היסוס, בכל זאת, וויתור על הרבה מפגשים חברתיים זה לא פשוט והתמודדות עם פציעות זה ממש לא כיף (בלשון המעטה…). חשבתי כבר על כל ההשלכות עם עצמי ועם המשפחה הקרובה אבל ברגע שנשאלת השאלה חוזרים היסוסים. ההיסוס, אם אתם רוצים לדעת, נמשך לא יותר מממש מעט זמן וישר עניתי ש-"כן!" (סימן הקריאה היה מאוד מודגש).

בהמשך להתמודדות עם פציעות וחוסר חשק כללי לצאת לכל סוג של פעילות ספורטיבית בסיום יום לימודים אחרי קבלה של פלוס מינוס הר של שיעורי בית, יקיר אמר לי שבנוסף ליומני האימונים שאכתוב אצטרך לכתוב גם בלוג. ואכן, מאז תחילת ההשתתפות שלי בתוכנית האימונים כתבתי בכל פעם שהיה אירוע ניווט מיוחד במיוחד או משהו לא רגיל שקשור בריצה או בניווט. עכשיו התחלתי להעלות את שכתבתי לאתר בלוגים. אעלה חלקים מתוך מה שכבתי בכל חודש.



נ.ב.
לפי דעתי החלק הראשון בבלוג הוא חלק מצוין להציג את שני המאמנים שלי ואת ראש צוות המאמנים ורכז המועדון תחתיו אני רץ ומנווט, יקיר גולדנר.

עדי טול, מאמן הכושר הגופני. האדם שאחראי על כל הצד הגופני של העסק, אימוני כוח וריצה, תוכנית אימונים והימנעות מפציעות.
אלכסיי מרצ'נקו, מאמן הניווט. מאמן נבחרת הנוער הישראלית לשעבר ומאמן הניווט  של המועדון, הצד החושב בתוכנית. טיפים מנטאליים, טיפים לניווט, תיחקורים, אימוני ניווט ומחנות אימון.
יקיר גולדנר, ראש המאמנים ורכז מועדון עמק חפר. יקיר הוא האחראי על כל תוכנית האימונים, על הקישור בין כל הגופים המקצועיים, על הליווי המתמיד בצד הפיזי והמנטאלי ועל מציאת פתרונות לכל בעיה.


תודה לכולכם!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה