יום שני, 8 בפברואר 2016

תחרות מבחן - רמת הנדיב 15.9.15

פעם במספר חודשים המועדון עורך ריצת מבחן במסלול ברמת הנדיב. המסלול כולל שלושה וחצי קילומטרים בשטח משתנה עם עליות וירידות, סלעים וסינגלים מפותלים שקשה לפתח בהם מהירות. מטרת הריצה הייתה לבדוק את הכושר בתנאי ריצה המדמים ניווט, לא ריצה על כביש אלא ריצה בשטח משתנה.
את הריצה הקודמת סיימתי בהרגשה מצוינת, למרות זאת, ולמרות שכבר רצתי בשטח ואני מכיר אותו טוב יותר מאשר בעבר הרגשתי לחץ רב, ממש כמו לפני הריצה הראשונה, פחדתי שאפשל או שהתוצאה תהיה פחות טובה ושאאכזב גם את עצמי וגם את הסובבים אותי.
תוצאת תמונה עבור מסלול ריצה
רציתי תמונה של מסלול וזו הייתה הכי קרובה... המסלול ברמת הנדיב קשה פי כמה וכמה וכל קשר בינו לבין המסלול בתמונה מקרי בהחלט...
                
אבל חששות מטבעם נעלמים כאשר מתחילים לעשות את מה שחוששים.
אחרי חימום ארוך בתוואי המסלול והסבר קצר של יקיר התחלנו כולנו (הנבחנים ועדי מאמן הכושר) את הריצה.
אחר החלק הראשון של המסלול נשארנו עדי ואני בחוד ונוצרה מעיין תחרות ביננו, ידעתי שבריצת כביש או במשטחים ללא הפרעות (לדוגמאת אבנים, סלעים, קרקע עם מהמורות או דרך עם פיתולים) עדי מהיר ממני, בכל זאת, הוא מתאמן על ריצה במשטחים כאלו כבר כמה שנים... ואילו בריצת שטח יכול להיווצר יתרון לכיווני. בהתחשב בזאת ניסיתי לרוץ ולהקדים אותו בעלייה (המסלול מחולק לארבעה חלקים - 1. הקדמה, שיפוע יורד 2. עלייה חדה, דרך מלאת סלעים 3. שיפוע 0, החלק הנוח במסלול 4. סיום, סינגל מלא עיקולים וסלעים ואחריו  ספרינט סיום על דרך טובה ונוחה) כך שיווצר פער מספיק גדול שהוא לא יוכל לסגור בריצה בדרך הנוחה והישרה.
הטקטיקה עבדה אבל לא עמדה למבחן, בחלק של העלייה באמת הקדמתי את עדי אבל בחלק השני של המסלול וכיוון שלא היה מסומן ועדי לא רץ בו מעולם בעבר הוא שינה מעט את המסלול (התברבר בשפה פשוטה...) ולכן לא יכולנו להשוות זמנים בסיום הריצה.
בכל מקרה, הוא הודיע שעכשיו הוא מבין את המסלול ואת הדרישות של נווט בריצה בשטח ושעד הריצה הבאה במסלול הוא הולך לישון שם ובתנאי שירד את הארבע עשרה דקות לקילומטר...  אמרתי שאצטרף ובתנאי שאוריד את זמן הריצה שלי ל-13:59...                   
בקיצור, הייתה ריצה מצוינת וכיפית מאוד, השגתי את התוצאה שציפיתי לה ועכשיו הראש פנוי כולו לקראת הטיסה לבולגריה שבסוף השבוע הקרוב.


בכלל, אני מעדיף תחרויות או ריצות מבחן על פני אימונים, ריצות מבחן ותחרויות פשוט מהנות יותר, יש בהן מתח ותחרותיות והן גורמות לכך שאתאמץ יותר ואגיע להישגים גבוהים יותר משחשבתי שאני יכול להגיע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה